بلاگ

انواع کابینت، چه کابینتی برای آشپزخانه شما مناسب است؟

3 4 1 انواع کابینت، چه کابینتی برای آشپزخانه شما مناسب است؟

انواع کابینت شامل چه مدل‌هایی می‌باشد؟ در این بخش قصد داریم به معرفی انواع کابینت و نحوه انتخاب صحیح آن‌ها اشاره کنیم. کابینت بخش مهمی از آشپزخانه محسوب می‌شود که علاوه بر زیبایی، به شما کمک می‌کند از فضایی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. کابینت‌ها از متریالی همچون ملامینه، فلز، چوب، ممبران و… تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی می‌باشند. در ساخت کابینت از یراق آلاتی مانند دستگیره کابینت، جک کابینت و پایه کابینت نیز استفاده می‌شود. مرغوبیت یراق آلات نقش بسیار پررنگی در راندمان، طول عمر و کارآیی کابینت دارد.

انواع کابینت

کابینت ملامینه

کابینت ملامینه

یکی از انواع کابینت که از قیمت مناسبی برخوردار است کابینت ملامینه می‌باشد. ملامینه نوعی ورق است که مغز آن از نئوپان است و روکشی نازک به نام ملامینه دارد. این روکش دارای ویژگی‌هایی همچون ضد خش است که می‌تواند دوام بالایی داشته باشد. یکی از ایراداتی که در خصوص انواع کابینت ملامینه وجود دارد این است که ضد آب نیستند و نسبت به رطوبت از حساسیت بالایی برخوردار می‌باشند. توصیه می‌کنیم در هنگام استفاده از این کابینت‌ها مراقب باشید تا خیس نشوند و اگر آب به آن‌ها برخورد کرد در سریع زمان آن را خشک کنید. بهتر است از متریال ملامینه در کمدهای اتاقی استفاده شود تا از آسیب‌های احتمالی در امان باشد.

کابینت ام دی اف

کابینت‌ام دی اف

کابینت ام دی اف از دیگر انواع کابینت آشپزخانه به شمار می‌روند که محبوبیت زیادی دارند. در ساخت آن‌ها نیز از یک ورق با روکش ملامینه استفاده می‌شود اما تفاوت آن‌ها در مغزی ورق است. مغزی کابینت‌ام دی اف از نوع MDF می‌باشد که فشردگی بیشتری نسبت به نئوپان دارد. یکی از نکاتی که در خصوص این کابینت‌ها مطرح است حساسیت آن‌ها نسبت به آب و رطوبت است. میزان حساسیت آن نسبت به کابینت ملامینه کمتر است اما پیشنهاد می‌کنیم مراقبت‌های لازم را در این خصوص انجام دهید. کابینت‌ام دی اف در طرح و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن را با سایر بخش‌های در دکوراسیون آشپزخانه منبطق کرد.

کابینت‌های گلاس

کابینت‌های گلاس

اگر بخواهیم کابینت‌های گلاس را با کابینت‌ام دی اف مقایسه کنیم باید بگوییم که از روکش ضخیم‌تر بر روی آن استفاده می‌شود که مقاومت آن را افزایش می‌دهد. معمولا برای ساخت چهارچوب و اسکلت کابینت از‌ام دی اف سفید و برای قسمت‌های قابل مشاهده آن از «‌های گلاس» استفاده می‌شود. کابینت‌های گلاس نسبت به‌ام دی اف از زیبایی و محبوبیت بیشتری برخوردار است زیرا براق‌تر است و انعطاف زیادی در تولید آن وجود دارد. اگر بودجه بیشتری در اختیار داشته باشید می‌توانید کابینت‌های گلاس را انتخاب کنید. کابینت‌های گلاس از نظر ظاهری بسیار براق‌تر و دارای تنوع طرح زیاد و زیباتر از‌ام دی اف می‌باشد. عموماً قیمت‌های گلاس بیشتر از‌ام دی اف می‌باشد.

کابینت ممبران

کابینت ممبران

کابینت ممبران از دیگر انواع کابینت آشپزخانه به شمار می‌روند که با اسامی مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. رایج‌ترین نامی که بجای ممبران بکار می‌رود «وکیوم» است. در پروسه ساخت کابینت ممبران ابتدا طرح مورد نظر توسط دستگاه CNC بر روی ورق‌ام دی اف حک می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه وکیوم روکش می‌شود. به دلیل استفاده از دستگاه وکیوم، آن را کابینت وکیوم نیز می‌نامند. زیبایی این کابینت مثال زدنی است و می‌توان به عنوان بهترین کابینت برای سبک‌هایی نظیر کلاسیک از آن‌ها استفاده کرد. کابینت‌های ممبران دارای تنوع در طرح و رنگ هستند که بر اساس سلیقه مشتریان تعیین می‌شود.

کابینت انزو

کابینت انزو

کابینت انزو یکی از طرح‌های تولید شده توسط یک کمپانی ایتالیایی بود که توانست در مدت زمانی کوتاه در سراسر جهان شناخته شود. در حال حاضر کابینت انزو را به عنوان یک برند جداگانه می‌شناسند که به عنوان مدل خاصی از کابینت پولیشی معرفی می‌شود. تولید آن‌ها به دو روش رنگ شده و روکش انجام می‌شود. روکشی که بر روی کابینت انزو قرار داده می‌شود از نوع PVC است که قیمتی مناسب‌تر از نمونه رنگ شده دارد. اما اگر بخواهیم این دو مدل را از نظر زیبایی با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که کابینت‌های رنگ شده دارای ظرافت و زیبایی بیشتری هستند.
مهم‌ترین فاکتوری که در ساخت کابینت آشپزخانه انزو مورد توجه است کیفیت رنگ آن است. رنگ کردن این کابینت‌ها باید در یک محیط کاملا ایزوله و به دور از گرد و خاک انجام شود تا مرغوبیت آن حفظ شود. از مشخصات فنی کابینت انزو می‌توان به استفاده از دستگاه برش لیزری یا CNC، استفاده از یراق آلاتی همچون ریل و لولا و بهره مندی از رنگ پلی استر، پلی اورتان و نیم پلی استر اشاره کرد.

کابینت روکش چوب

کابینت روکش چوب

در تولید انواع کابینت روکش چوب، از ورق MDF در بخش‌های قابل رویت استفاده می‌شود که دارای روکش چوب هستند. این کابینت‌ها نسبت به مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم از قیمت بالاتری برخوردار هستند. روکش‌ها از چوب طبیعی مانند بلوط و ملچ تهیه می‌شوند. بعد از اتمام مراحل ساخت از رنگ پلی استر به منظور تکمیل آن استفاده می‌شود.

کابینت چوبی

قطعا کابینت‌هایی که تماما از چوب طبیعی ساخته می‌شوند از قیمت بالاتری برخوردار هستند. زیبایی این کابینت‌ها انکار ناپذیر است و معمولا در آشپزخانه‌های لوکس از آن‌ها استفاده می‌شود. بعد از اتمام ساخت از رنگ‌های پلی استر برای زیباتر کردن آن استفاده می‌شود. کابینت‌های چوبی از وزن بالایی برخوردارند و برای ابعاد بزرگ گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

کابینت فلزی

کابینت فلزی

کابینت‌های فلزی به عنوان کابینت‌های منسوخ شده به حساب می‌آیند. زیرا معایب زیادی دارند که می‌توان به زنگ زدگی، پوسیدگی و… اشاره کرد. این کابینت‌ها بسیار ارزان هستند اما از نظر زیبایی نمی‌توانند نظر مشتریان را به خود جلب کنند. متریال بکار رفته در تولید این کابینت‌ها استیل، فلز گالوانیزه و آلومینیوم است که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. در سال‌های گذشته به وفور از این کابینت‌ها استفاده می‌شد.

بهترین کابینت برای آشپزخانه شما چه چیزی است؟

بهترین کابینت برای آشپزخانه شما چه چیزی است؟

در این مطلب به معرفی انواع کابینت پرداختیم. قطعا بعد از شناخت آن‌ها می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید. به طور کلی می‌توان گفت که کابینت‌های ممبران، های گلاس، انزو و چوبی از بهترین کابینت‌ها محسوب می‌شوند اما در انتخاب باید فاکتورهای مختلفی را در نظر داشته باشید. به طور مثال اگر بودجه محدودی در اختیار دارید نمی‌توانید از کابینت‌های چوبی استفاده کنید. زیرا هزینه بسیار بالایی برای شما به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی باید به سراغ کابینت‌های ملامینه بروید. پس نتیجه می‌گیریم که مهم‌ترین عامل در انتخاب بهترین کابینت، نیاز و بودجه شماست.

قیمت انواع کابینت

قیمت انواع کابینت

قیمت کابینت بر اساس پارامترهایی همچون متریال، ابعاد، یراق آلات و… تعیین می‌شود. به دلیل گستردگی در معیارهای انتخاب، نمی‌توان قیمت ثابتی برای انواع کابینت در نظر گرفت. علاوه بر آن به دلیل‌عدم ثابت اقتصادی در کشور، قیمت‌ها دائما در حال تغییر می‌باشد. هر کدام از شرکت‌های مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی کابینت‌سازی تعرفه‌ای مشخص دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *